Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Gesprekken in organisaties geeft aan de hand van praktijkvoorbeelden en concrete gesprekken de studenten een duidelijk zicht op hun toekomstige positie. Het boek bestaat uit drie delen Het eerste deel behandelt de basisvaardigheden als luisteren, spreken en de zogenoemde regulerende technieken om een gesprekgestructureerd en doelgericht te laten verlopen. In het tweede deel komen de verschillende soorten tweegesprekken ter sprake, zoals interviews, selectie-, sollicitatie-, functionerings-, begeleidings-, verkoop- en slecht-nieuwsgesprekken. Het laatste deel is gewijd aan groepsgesprekken, en behandelt zaken zoals besluitvorming, conflicthantering, onderhandelen en presenteren. Het casusmateriaal in het boek is ontwikkeld in samenspraak met het bedrijfsleven, en de voorbeelden zijn steeds gesitueerd in de firma Bouw BV, waarvan de organisatievorm uitvoerig wordt beschreven. Realistische oefeningen bij elk hoofdstuk maken het de studenten mogelijk zich optimaal toe te rusten voor hun latere beroepspraktijk.
Schriftelijke communicatie. --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- 499.4 --- communicatie --- gesprekstechnieken --- sociale vaardigheden --- 65.012 --- Conflicthantering --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstherapie --- Luisteren --- Onderhandelen --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling) --- Sociale vaardigheden --- Sollicitatie --- Vergadertechnieken --- 305.8 --- gesprekstechnieken (gez) --- Mondelinge communicatie --- Maatschappelijk werk --- Gesprekstechniek
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|